Customer Service UniFI adalah tempat dimana pengguna unifi membuat aduan kerosakan internet ataupun masalah yang berkaitan dengan unifi. Unifi merupakan salah satu dari internet yang ada di Malaysia selain maxis fibre, celcom fibre, times dan sebagainya.
Kandungan Artikel Unifi Hotline Service
Sebelum kita pergi lebih lanjut mengenai cara hubungi customer service unifi kita fahami dahulu kebiasaan masalah yang dihadapi oleh pengguna unifi di Malaysia.
Dapatkan TV Chhannel Chromecast: Klik Sini
Customer Service UniFI Hotline Number
Ada 2 cara untuk anda hubungi customer service unifi. Jika anda menggunakan talian tetap ataupun telefon rumah anda boleh dail 100 dan bercakap dengan customer service.
Sekiranya anda berada di luar negara anda boleh hubungi +603 2106 3001. Kesimpulannya berikut adalah merupakan talian Hotline bagi Unifi iaitu
Daripada talian tetap tempatan dan nombor mudah alih | DAIL: 100 |
Dari talian antarabangsa | DIAL: +603 2241 1290 |
Sekiranya anda di Malaysia dan hadapi masalah teknikal berkaitan unifi, terus sahaja dail unifi hotline di bawah
dengan menggunakan mana-mana talian tetap ataupun handphone.
Masalah Unifi
Berikut merupakan masalah yang biasa terjadi oleh pengguna unifi
- Lampu internet blink
- Tiada internet connection
- Kabel fibre terputus
- Internet slow
- Masalah berkaitan bil unifi
- Kelajuan Internet yang Lambat
- Gangguan atau Putus Sambungan Internet yang Kerap
- Masalah dengan Pemasangan atau Pengaktifan Perkhidmatan
- Ketidakstabilan Sambungan Wi-Fi
- Masalah dengan Peralatan Router atau Modem
- Kualiti Perkhidmatan Pelanggan yang Tidak Memuaskan
- Keterlambatan dalam Menyelesaikan Aduan atau Permintaan Teknikal
- Masalah dengan Caj Bulanan yang Tidak Jelas atau Tidak Munasabah
- Ketidakpuasan dengan Pakej atau Penawaran Perkhidmatan yang Tersedia
- Masalah dengan Pemindahan atau Pemansuhan Langganan
- Nak tahu pasal pakej unifi
- Nak terminate unifi
- dan lain-lain
Sekiranya anda pernah menghadapi masalah di atas maka anda dikehendaki untuk menghubungi customer service unifi secepat mungkin.
Waktu Operasi Unifi Hotline Number
Pihak hotline unifi beroperasi dari jam 8.00 pagi sehingga 10.00 malam setiap hari. Jika ada masalah berkaitan bill, nak bertanyakan pasal produk atau berkenaan status pemasangan sila hubungi antara jam 8.00 pagi sehingga 5.30 petang setiap hari.
Cara Hubungi Unifi Customer Service
Berikut merupakan cara jika anda nak hubungi unifi customer service dan ingin membuat aduan kerosakan melalui talian telefon
- Dail 100
- Masukkan kod kawasan unifi yang boleh di dapati melalui bil unifi anda. Cari bahagian voice residential da masukkan no tersebut sebagai kod kawasan
- Kemudian panggilan anda akan disambungkan kepada customer service yang terlatih
- Customer service akan melayan panggilan anda
- Berikan segala masalah dan aduan anda kepada customer service tersebut dan masalah anda akan diselesaikan oleh mereka
Cara Buat Aduan Masalah Internet Unifi
Selain daripada dail 100 dan +603 2106 3001 dari talian tetap ataupun handphone, ada cara lain lagi untuk anda membuat aduan berkenaan unifi iaitu
- Live chat
- Sila layari unifi live chat di https://livechat.tm.com.my/unifilivechat/livechat.aspx
- Masukkan nama dan pilih permasalahan anda
- Tunggu sehingga live chat anda disambungkan kepada customer service bahagian unifi live chat
- Twitter
- Sila layari https://twitter.com/helpmeunifi atau tag twitter tersebut
- Berikan maklumat detail yang diminta supaya mereka dapat mengetahu masalah yang anda hadapi
Sekiranya anda ada masalah berkaitan astro boleh terus walk in ke astro customer service centre yang berdekatan anda untuk membuat aduan pun boleh.
Pasti semua ada masalah kewangan dan inginkan bantuan mengenai susun balik kewangan anda. Nasib ada bantuan AKPK customer service yang sudi membantu.
Baru je nak buat pengeluaran secara online bank Islam, tetiba ada masalah. Terus contact bank islam customer service untuk dapatkan bantuan ye.
Jangan lupa apply Inisiatif khas daripada kerajaan untuk bantuan suri rumah i Suri yang merangkumi suri rumah, balu, dan ibu tunggal yang berdaftar.
Telephone line tiada sejak dari awal bulan lagi. No.Tel: 088-538532
Berikut merupakan nombor hotline astro customer service untuk dihubungi
General line: 03 – 9543 3838
IPTV Customer Service: 03 – 9543 1543
NJOI Customer Service: 03 – 9543 8100
astro customer service
Aduan Masalah: Terlalu kerap tiada internet connection (sekejap ada sekejap lagi tiada).
Berikut merupakan nombor hotline astro customer service untuk dihubungi
General line: 03 – 9543 3838
IPTV Customer Service: 03 – 9543 1543
NJOI Customer Service: 03 – 9543 8100
astro customer service
Talian internet rosak on 31 12.23
Please reply
Urgent
Talian rosak on 31.12.23
Please reply
Urgent
Thank you
Talian Internet rosak
09∼6228 157
On 31.12.23
Please reply
Urgent
Thank you
Line internet tiada sejak petang tadi 02.01.2024. 4.30 petang
089811162
Saya dri pertengahan bln 12 NIE dh masuk tahun baru…masih tak ada..dh report cakap penuh tggu ada kosong…baru buat..addduhhh punah macam nie
talian telefon kami masih tidak boleh digunakan.
Salam sejahtera, boleh saya dapatkan email unifi complaint ? Sbb deposit dah 2 tahun blm dapat lagi. Setiap kali datang mrk tak dpt settle.
Talian unifi wayar terputus
Salam sejahtera,
Kabel putus dilanggar lori, area jln telipok lama. kawasan sekitar terganggu talian sejak Jumaat sehingga sekarang. Mohon bantuan baik/pulih.
Sekian, terima kasih.
Waktu pagi unifi sangat lambat kenapa macam ini. Boleh cancel tidak ingin guna unifi lagi .Satu bulan satu ratus lebih bukan murah..
Line Unifi dh dekat seminggu masalah..dh call TM dan bayar rm150 utk sambung wayar tapi tetap masih lagi klip merah..bayar bukan main laju tapi nak settle lambat..harap segera diselesaikan atau saya cancel tak nak Unifi lagi,sekian.
talian terputus sejak 26.3.24 sehingga kini
anggaran libatkan pengguna dalam kawasan tertentu sahaja
dimaklumkan sebanyak 3 kali dari mesej 61000, selepas itu tiada sebarang makluman terkini.
Bukan nak cakap apalah, pihak unifi call kata ada package sim kad free, free pakai dalam tempoh 12 bulan. Kalau xnak teruskan xpew, xpyh bayar apa2. Tup2 sampai bill. Call2 unifi semua xbersambung. Senang juga eak buat kerja. Minta respon & bertanggungjwblah. Jangan buat keje mcm taik.
TAK BERBALOI BAYAR BULANAN TM UNIFI, LINE LOW TERUS YANG DILANGAJUAN UNIFI DI LANGGAN TAK PADAN DENGAN HARGA rm168.55. BAYAR BULANAN TOLONG PERBAIKI KELAJUAN TM UNIFI DI AREA KAWASAN BANDAR SRI AMAN SARAWAK. SEPANTUTNYA TAK PERLU ADA KONTRAK SELAMA 2 TAHUN KALAU LINE MACAM KURA-KURA……………
KALAU TAHU AWAL AWAL LINE MACAM TAIK…LEBIH BAIK LANGGAN UNIFI LAIN
Mohon Unifi call saya balik..saya call banyak kali x angkat. Internet di rumah tiada ..bil bayar cantik emmmmmm 0132886953
Saya Murhati,kelmarin bayar guna machine tai duit tak dapat scan p duit tak dapat keluar masalah jugak sekarang pun Belum Ada pihak unifi call,Kita bayar tiap2 bulan tapi Napa lah slow sangat NAK cek machine Kita nie NAK aktif Kan Dulu WiFi .bukan nak tipu pun..aduhai TM cepat lah buat kerjamurhati