Ada masalah dengan CIMB online atau yang berkaitan dengan CIMB? Mencari-cari nombor CIMB Customer service? Jom blogr kongsikan untuk anda no Customer service CIMB contact centre untuk anda hubungi bagi memudahkan anda buat aduan jika ada masalah.
Kandungan Artikel
Artikel kalini blogr nak kongsikan mengenai hotline CIMB customer service bagi memudahkan pelanggan menghubungi mereka untuk membuat sebarang aduan masalah yang dihadapi berkenaan perkhidmatan CIMB mereka.
Customer Service CIMB Hotline Number
Untuk makluman semua, Nombor CIMB Customer Service Hotline ialah +603 6204 7788. Pusat Panggilan Pelanggan CIMB bersedia membantu anda pada setiap masa. Hanya yang terbaik untuk pelanggan mereka dari CIMB Bank.
Berikut merupakan senarai hotline nombor CIMB Bank yang lain untuk anda hubungi sekiranya ada masalah.
- Pusat Panggilan Preferred CIMB Bank di talian 1300 885 300 (Tempatan) +603 2295 6888 (Luar Negara)
- Customer Service CIMB bagi Akaun Bisnes di talian 1300 888 828 (Tempatan) atau +603 2297 3000 (Luar Negara)
Masalah Pengguna CIMB
Antara masalah yang sering dihadapi oleh pengguna CIMB ialah
- Tidak boleh login CIMB Click online
- Lupa password
- Kad CIMB hilang
- Duit dalam bank hilang
- Online transfer limit
- Caj tidak munasabah
- Akaun dibeku
- Tidak boleh mengeluarkan wang
Selain itu pelanggan yang menghadapi masalah seperti
- Masalah dengan transaksi dalam talian yang tidak dapat diselesaikan.
- Kekurangan maklumat atau ketidakjelasan mengenai caj atau yuran perbankan.
- Penolakan permohonan pinjaman atau pengeluaran kredit tanpa penjelasan yang mencukupi.
- Kehilangan atau pencurian kad bank yang memerlukan penangguhan atau pembatalan segera.
- Kesukaran dalam mengakses atau menggunakan perkhidmatan perbankan dalam talian atau mudah alih.
- Masalah teknikal atau gangguan dalam aplikasi perbankan mudah alih.
- Ketidakpuasan dengan penyelesaian atau respon terhadap aduan pelanggan.
- Keterlambatan atau masalah dengan proses pemindahan dana atau transaksi antara akaun.
- Masalah dalam mendapatkan bantuan atau sokongan daripada perkhidmatan pelanggan melalui saluran komunikasi yang disediakan.
- Ketidakpuasan dengan pengurusan akaun atau maklumat akaun yang tidak tepat.
Sekiranya pelanggan menghadapi salah satu dari masalah di atas atau yang tidak tertulis maka terus sahaja hubungi CIMB customer servis.
Waktu Operasi CIMB Hotline Number
Pihak careline CIMB customer services beroperasi setiap hari selama 24jam 7 hari seminggu. Jadi sekiranya anda menghadapi masalah, terus sahaja hubungi pihak CIMB customer servis supaya masalah yang anda hadapi akan selesai.
CIMB Customer Service 24 Hours Number
CIMB kalau nak buat aduan, anda boleh buat aduan bila-bila masa sahaja kerana ia beroperasi 24jam sehari 7 hari seminggu. Manakala bagi bisnes call centre CIMB hanya beroperasi pada Isnin sampai Jumaat dari jam 8.00pagi hingga 7.00malam.
Sekiranya anda nak buat aduan selain daripada call customer servis anda juga boleh buat aduan di bahagian online mereka iaitu isi feedback form di https://www.cimb.com.my/feedback.html#personal atau hantar mesej melalui CIMB Click di https://www.cimbclicks.com.my/. Anda juga boleh email CIMB di cru@cimb.com dan untuk syarikat di mybusinesscare@cimb.com.
Cara Buat Aduan Dekat CIMB Customer Servis
Pastikan anda tahu masalah yang dihadapi terlebih dahulu sebelum menghubungi hotline nombor CIMB. Cara buat aduan kerosakan kepada pihak CIMB ialah
- Sila hubungi nombor customer service di atas
- Pastikan hubungi ketika waktu operasi sahaja
- Anda akan bercakap dengan pegawai customer servis
- Terangkan masalah yang anda hadapi kepada pegawai tersebut dan mereka akan membantu anda
- Sekiranya masalah tidak dapat diselesaikan sila buat open report supaya pihak teknikal CIMB akan membantu anda.
Sekiranya anda hendak terus walk in ke bank CIMB customer service centre yang berdekatan anda untuk membuat aduan pun boleh juga. Mana-mana yang memudahkan anda untuk membuat aduan.
Bagi yang hadapi masalah dengan bank Islam boleh klik link berikut
Manakala untuk pelanggan OCBC pula boleh refer link berikut
saya tidak pernah memberi arahan kepada CIBM Bank untuk auto debit bayaran kepada Astro. Tetapi dalam statement bulan August, ada menyatakan membuat auto debit kepada Astro sebanyak RM 85.85.
Mohon batalkan auto debit yang tidak sah ini sebelum saya membuat tindakan lanjut.
No CIMB credit card – 4794 4606 0000 8120
Nama pemegang card: Halimah binti Musa
Saya dapat message yang mengatakan bahawa ada pernolakkan dari akaun bank Cimb saya.Walaupun pernolakkan tak berjaya disebabkan baki dalam account saya tidak mencukupi.Hal ini sangat bahaya sekiranya di dalam account saya duit yang berlebihan .Saya buat aduan kerana saya tidak pernah membuat transaksi seperti dibawah.
1.Tiktok Shop pada 30/8 jam 18:35 petang
2.Google Youtube pada 13/09 jam 22.29 malam
saya tersilap transfer wang sebanyak rm500.00 daripada akaun Bank Islam kedalan Akaun CIMB Anak Saya, disebabkan tersilap satu nombor Akaun maka Wang Tersebut telah masuk kedalam Akaun Orang Lain, Pihah Bank menyuruh saya membuat repot dan saya telah pun menyerahkan salinan repot tersebut kpd Bank Islam dan Pihak Bank Islam telah pun menghantar Repot tersebut kepada IBU PEJABAT CIMB di Kuala Lumpur, Saya masih menunggu jawapan daripada Ibu Pejabat CIMB Kuala Lumpur sampai sekarang masih lagi tidak ada Apa-Apa jawapan dari pihak CIMB Kuala Lumpur, minta penjelasan dari pihak CIMB KL SEGERA.