Mesti korang sedang mencari-cari nombor Maxis customer service kan. Maxis merupakan salah satu dari telco yang ada di Malaysia yang memberikan pelbagai servis seperti prepaid, pospaid malahan internet fibre.
Kandungan Artikel
Nak simkad telefon nombor lawa? Nak no. sama no plat kenderaan? Nak no. sama mcm tarikh lahir? Nak no. sama tarikh kahwin? Nak no. sama mcm no kad pengenalan (ic)? Nak no. hampir sama dgn no wasap sekarang? Semua boleh dengan Maxis.
Masalah Maxis
Namun ada juga masa dia pelanggan Maxis akan mengalami gangguan masalah line slow dan tak stabil. Sekiranya terdapat masalah yang melibatkan simkad Maxis tak tahu punca maka number customer service Maxis sangat diperlukan.
Antara masalah yang sering dihadapi pelanggan Maxis ialah
- Tidak boleh buat panggilan
- Tetiba gangguan terjadi
- Talian bila call terputus-putus
- Internet slow
- Masalah berkaitan bil Maxis
Oleh itu blogr akan kongsikan Maxis hotline number bagi memudahkan pelanggan menghubungi mereka untuk membuat sebarang aduan masalah yang dihadapi.
Maxis Customer Service Hotline Number
Jika terdapat sebarang masalah dan aduan boleh menghubungi customer service Maxis. No Telefon HQ Maxis adalah seperti di bawah.
- Maxis Mobile: 123
- Non-Maxis: 1800 821 123
Anda juga boleh terus ke Maxis service centre, Customer service Maxis akan membantu anda disana.
Waktu Operasi Maxis Hotline Number
Pihak careline Maxis customer services beroperasi setiap hari dari jam 8.00 pagi sehingga 10.00 malam. Jadi sekiranya anda menghadapi masalah, terus sahaja hubungi pihak Maxis customer servis supaya masalah yang anda hadapi akan selesai.
Cara Buat Aduan Dekat Maxis Customer Servis
Pastikan anda tahu masalah yang dihadapi terlebih dahulu sebelum menghubungi hotline nombor Maxis. Cara buat aduan kepada pihak Maxis ialah
- Sila hubungi mana-mana nombor customer service di atas
- Pastikan hubungi ketika waktu operasi sahaja
- Anda akan bercakap dengan pegawai customer servis
- Terangkan masalah yang anda hadapi kepada pegawai tersebut dan mereka akan membantu anda
- Sekiranya masalah tidak dapat diselesaikan sila buat open report supaya pihak teknikal Maxis akan membantu anda.
Sekiranya anda hendak terus walk in ke customer service centre yang berdekatan anda untuk membuat aduan pun boleh juga.
Baca juga
Salam Sejahtera,
Maklumat saya adalah seperti berikut ;
Nama : Norhayati binti Ibrahim
A/C : 2438313096
Tel : 0197477724
Nama Pekerja Maxis : Fairuz Aida binti Md Yusuf
Tel : 017-7369876
Perkara :
1. Tempoh urusan dengan beliau adalah 1 jam setengah pada 30/11/24
2. Beliau call maxis center menyamar sbg saya as customer tanpa kebenaran & memaksa sya memberi maklumat utk pengesahan
3. Saya mhn terminate dan tukar nama owner utk 100mbs beliau suruh sy simpan router lama dan maklumkan installer kami baru pindah rumah seolah2 kami budak darjah 1
4. Tidak fokus pada kerja sering berbual2 ketawa di hadapan customer yang sedang menunggu lama
5. Tidak sopan bercakap , kasar dan sentiasa duduk selesa dan customer berdiri 1 jam
Mohon tindakan segera