Ada masalah dengan AmBank online atau apa jua servis yang berkaitan dengan AmBank? Mencari-cari nombor Customer Service AmBank? Jom blogr kongsikan untuk anda no AmBank contact centre untuk anda hubungi bagi memudahkan anda buat aduan jika ada menghadapi masalah melibatkan online ataupun offline.
Kandungan Artikel
Artikel kalini blogr nak kongsikan mengenai hotline number AmBank customer service bagi memudahkan pelanggan menghubungi mereka untuk membuat sebarang aduan masalah yang dihadapi berkenaan perkhidmatan AmBank mereka.
Customer Service AmBank Hotline Number
Untuk makluman semua, Bank AmBank Customer Service Hotline ialah
- 03-2178 8888
Pihak AmBank Customer care akan bersedia membantu anda pada setiap masa dimana jua untuk menyelesaikan masalah yang anda hadapi. Hanya yang terbaik untuk anda dari AMbank Customer Hotline.
Atau anda juga boleh emailkan kepada customer service AmBank di customercare@ambankgroup.com
Masalah Pengguna Bank AmBank
Antara masalah yang sering dihadapi oleh pengguna Bank AmBank ialah
- Tidak boleh login Bank AmBank online
- Lupa password
- Kad Bank AmBank hilang
- Duit dalam bank hilang
- Online transfer limit
- Gangguan teknologi dan sistem.
- Perkhidmatan pelanggan yang kurang memuaskan.
- Ketidaksempurnaan proses transaksi.
- Masalah keselamatan dan penipuan.
- Ketidaksempurnaan produk dan perkhidmatan.
- Kesukaran dalam mendapatkan pinjaman atau pengeluaran kredit.
- Kehilangan maklumat atau rekod.
- Ketidakpuasan dengan caj atau yuran.
- Masalah dengan pengurusan akaun.
- Ketidakpuasan terhadap perkhidmatan syariah.
atau
- Masalah ketidakjelasan dalam polisi perbankan.
- Keterlambatan dalam proses pembayaran atau pemindahan dana.
- Kesukaran dalam mendapatkan sokongan teknikal atau bantuan yang diperlukan.
- Kekurangan peluang untuk pertumbuhan kewangan atau pelaburan yang sesuai.
- Masalah dalam penyelesaian perselisihan atau aduan pelanggan.
- Ketidaksempurnaan dalam penyediaan perkhidmatan perbankan atas talian atau mudah alih.
- Masalah dengan kadar faedah atau keuntungan yang dikenakan.
- Ketidakpuasan dengan peraturan atau prosedur perbankan yang tidak jelas.
- Masalah dalam mendapatkan akses atau kemudahan perbankan di kawasan tertentu.
- Kesulitan dalam memahami dan mematuhi syarat-syarat perjanjian perbankan.
Sekiranya pelanggan menghadapi salah satu dari masalah di atas atau yang tidak tertulis maka terus sahaja hubungi Customer Service AmBank.
Waktu Operasi AmBank Hotline Number
Pihak careline Bank AmBank customer services beroperasi setiap hari dari jam 7.00 pagi sehingga 11.00 malam selama 7 hari seminggu. Jadi sekiranya anda menghadapi masalah, terus sahaja hubungi pihak Bank AmBank customer servis supaya masalah yang anda hadapi akan selesai.
Manakala untuk email Bank AmBank waktu operasinya ialah 24 jam. Anda juga boleh membuat aduan berkenaan masalah AMBank melalui platform AmBank iaitu AmMail dengan cara Menu > Inbox > AmMail > Create New Message.
Cara Buat Aduan Dekat AmBank Customer Servis
Pastikan anda tahu masalah yang dihadapi terlebih dahulu sebelum menghubungi hotline nombor AmBank. Cara buat aduan kerosakan kepada pihak AmBank ialah
- Sila hubungi nombor customer service AmBank di atas
- Pastikan hubungi ketika waktu operasi sahaja
- Anda akan bercakap dengan pegawai customer servis AmBank yang terlatih
- Terangkan masalah yang anda hadapi kepada pegawai tersebut dan mereka akan membantu anda
- Sekiranya masalah tidak dapat diselesaikan sila buat open report supaya pihak teknikal AmBank akan membantu anda.
Sekiranya anda hendak terus walk in ke Bank AmBank customer service centre yang berdekatan anda untuk membuat aduan pun boleh juga.
Bagi pelanggan yang menghadapi masalah dengan perkhidmatan perbankan OCBC, mereka boleh membuat aduan terus kepada OCBC Customer Service.
Bagi yang menghadapi masalah dengan Perbankan seperti OCBC boleh buat aduan di OCBC Customer Service.
Sekiranya anda mengalami isu berkaitan perkhidmatan Astro, anda boleh melakukan kunjungan secara langsung ke astro customer service centre yang berdekatan untuk membuat aduan.
Jika anda berhadapan dengan masalah perkhidmatan Unifi, jangan lupa untuk menghubungi talian customer service unifi bagi melaporkan kerosakan.
Pastinya semua orang berhadapan dengan cabaran kewangan dan memerlukan bantuan untuk menguruskan kewangan mereka. Nasib baik, AKPK customer service sedia membantu dalam menyusun semula kewangan anda.
Jangan lupa untuk memohon Inisiatif Khas dari pihak kerajaan yang menawarkan bantuan suri rumah i Suri, balu, dan ibu tunggal yang berdaftar dalam kalangan suri rumah terbabit (Inisiatif Suri).