Customer Service Umobile: Cara Hubungi Dan Buat Aduan

Customer Service Umobile merupakan tempat dimana pengguna telco umobile membuat aporan terhadap masalah yang dihadapi oleh line umobile tersebut.

Sebelum kita pergi lebih lanjut mengenai cara hubungi customer service Umobile kita fahami dahulu kebiasaan masalah yang dihadapi oleh pengguna Umobile di Malaysia.

Masalah Umobile

Berikut merupakan masalah yang biasa terjadi oleh pengguna Umobile

  • Line internet yang sangat perlahan
  • Line internet tiada

Kebiasaannya masalah line internet umobile ni dihadapi ketika berada di luar bandar. Apapun kami akan kongsikan number customer service umobile untuk dihubungi sekiranya menghadapi masalah.

Customer Service Umobile Hotline Number

Berikut merupakan contact customer service umobile sekiranya anda menghadapi masalah teknikal atau talian. Sila hubungi talian khidmat pelanggan di

Customer Service Umobile
  • Careline Umobile: +6018 388 131
  • Email: customer.service@u.com.my

Waktu Operasi Umobile Hotline Number

Pihak careline customer service umobile beroperasi setiap hari selama 24 jam. Jadi sekiranya anda menghadapi masalah tidak kira waktu, terus sahaja hubungi pihak customer servis umobile supaya masalah yang anda hadapi akan selesai.

Cara Hubungi Customer Service Umobile

  • Dial +6018 388 131 dari talian telefon bimbit anda ataupun telefon rumah
  • Anda akan disambungkan ke bahagian perkhidmatan pelanggan
  • Sila suarakan dan buat aduan masalah anda kepada bahagian khidmat pelanggan tersebut. Customer service umobile akan membantu menyelesaikan masalah anda
  • Sekiranya gagal, satu laporan akan dibuka supaya masalah anda akan diselesaikan oleh bahagian seterusnya

Cara Buat Aduan Masalah Umobile

Selain dari careline umobile anda juga boleh membuat laporan berkaitan umobile di channel berikut

  1. Email
  2. MyUMobile Apps
    • Sila buat laporan berkaitan umobile anda di aplikasi umobile
  3. UM Service Centre
    • Anda juga boleh terus ke umonbile service centre yang berdekatan dengan anda
  4. Twitter
    • Sila layari twitter umobile iaitu https://twitter.com/umobile atau tag twitter tersebut
    • Berikan maklumat detail yang diminta supaya mereka dapat mengetahu masalah yang anda hadapi
  5. MCMC Complaint Portal
  6. CFM Complaint Portal

Cara Semak Kuota Internet Umobile

Anda boleh semak kuota internet umobile anda serta validity melalui 2 cara iaitu

  1. MyUMobile App.
    • STEP 1: Buka aplikasi MyUMobile App.
    • STEP 2: Cari bahagian “USAGE BALANCE”
    • STEP 3: Swipe keatas dan baki internet anda akan kelihatan
  2. UMB
    • Dial *118*3*1*3# melalui telefon bimbit yang dipasang simkad umobile tersebut

No Akaun U mobile

Ramai yang bertanyakan bagaimana nak semak no akaun umobile. Caranya ialah

  • Sila semak bill umobile anda yang anda dapat pada setiap bulan
  • No akaun umobile anda ada di bahagian atas sekali
  • atau anda juga boleh login di aplikasi MyUMobile. No akaun umobile anda akan ada tertera di aplikasi tersebut

Baca juga

Jemput masuk ke Telegram Channel saya!

2 thoughts on “Customer Service Umobile: Cara Hubungi Dan Buat Aduan”

Leave a Comment