Customer Service Touch n Go: Cara Hubungi Dan Buat Aduan

Ewallet Touch n Go salah tolak kredit? Mencari-cari Customer Service Touch n Go untuk dihubungi? Jangan bimbang. Kami akan kongsikan no customer servis Touch n Go untuk anda hubungi bagi masalah melibatkan Touch N Go.


Touch ‘n Go adalah sebuah sistem pembayaran elektronik yang digunakan di Malaysia. Sistem ini memungkinkan pengguna untuk melakukan pembayaran secara elektronik dengan menggunakan kad pintar atau telefon yang dilengkapi dengan teknologi Near Field Communication (NFC). Kad Touch ‘n Go dapat digunakan untuk membayar tol jalan raya, pengangkutan awam, ptempat letak kereta, belanja di beberapa tempat, dan layanan-layanan lain yang turut sama bekerja sama dengan sistem ini.

Sekiranya anda masih belum ada eWallet Touch n Go, anda boleh langgannya disini: Ewallet Touch n Go

Masalah Yang Memerlukan Bantuan Customer Service Touch n Go

Antara masalah yang sering dihadapi pelanggan yang memerlukan bantuan Hotline Touch n Go ialah

  • Sistem lambat detect duit yang dimasukkan
  • Tambah nilai baki kad Touch n Go
  • Kad hilang
  • Lupa password masuk ewallet Touch n Go
  • Kad visa eWallet Touch n Go
  • Go+, GOinvest, GOpinjam, GOprotect
  • Masalah pembacaan kad.
  • Kesalahan caj.
  • Topup atau isu baki.
  • Keterlambatan atau gangguan dalam transaksi.
  • Kehilangan atau kerosakan kad.
  • Masalah pengaktifan atau pendaftaran kad.
  • Sokongan pelanggan yang kurang memuaskan.
  • Masalah penggunaan di tempat-tempat tertentu.
  • Isu keselamatan data.
  • Masalah pengaktifan atau penggunaan aplikasi.
  • dll

Oleh itu blogr akan kongsikan Touch n Go hotline number bagi memudahkan pelanggan menghubungi mereka untuk mendapatkan sebarang bantuan mengenai masalah yang dihadapi.

Touch n Go Customer Service Hotline Number

Ada 2 nombor yang anda boleh hubungi ikut masalah anda samada melibatkan Touch n Go ataupun eWallet Touch n Go.

Touch n Go Customer Service nombor

Bagi Touch n Go, berikut ialah nombor yang anda boleh hubungi iaitu:

  • +603-2714 8888.

Anda juga boleh email customer service Touch n Go di careline@touchngo.com.my.

eWallet Touch n Go Customer Service nombor

Manakala bagi eWallet Touch n Go sila hubungi nombor customer servisnya di +603-5022 3888. Selain itu anda juga boleh buat laporan mengenai eWallet di careline-webform.

Jadi sekiranya anda memerlukan bantuan lanjut, sila hubungi Touch n Go hotline number yang kami berikan di atas dan ejen Touch n Go akan bantu anda dengan segera. Berikut merupakan nombor hotline Touch n Go customer service untuk dihubungi

  • Touch n Go: +603-2714 8888
  • eWallet Touch n Go: +603-5022 3888

Touch n Go Customer Service 24 Hours Number

Touch n Go kalau nak buat aduan cuma boleh buat aduan mengikut aktu yang kami berikan di atas. Sekiranya anda nak buat aduan di luar waktu bekerja terus sahaja buat aduan di bahagian online mereka iaitu careline@touchngo.com.my atau untuk eWallet di careline-webform. Jadi sekiranya ada masalah terus sahaja buat aduan secara online. Jangan tunggu-tunggu lagi.

Waktu Operasi Touch n Go Hotline Number

Pihak careline Touch n Go customer services beroperasi setiap hari Isnin sampai Jumaat dari jam 8.00 pagi sehingga 8.00 malam. Manakala hari Sabtu, Ahad, Hari Kelepasan AM Persekutuan dan Hari Kelepasan Selangor perkhidmatan hotline tidak berfungsi.

Manakala bagi eWallet Touch n Go, waktu operasinya ialah dari Isnin sampai Ahda bermula jam 7.00pagi sehingga 10.00malam.

Jadi sekiranya anda menghadapi masalah, terus sahaja hubungi pihak Touch n Go customer servis supaya masalah yang anda hadapi akan selesai.

Sekiranya anda menghadapi masalah kecemasan berkaitan Touch n Go anda juga boleh terus buat aduan online customer service Touch n Go yang beroperasi 24 jam sehari 7 hari seminggu di Aduan Online Touch n Go.

Cara Buat Aduan Dekat Touch n Go Customer Servis

Pastikan anda tahu masalah yang dihadapi terlebih dahulu sebelum menghubungi hotline nombor Touch n Go. Cara buat aduan kerosakan kepada pihak Customer Service Touch n Go ialah

  • Sila hubungi mana-mana nombor customer service di atas
  • Pastikan hubungi ketika waktu operasi sahaja
  • Anda akan bercakap dengan pegawai customer servis
  • Terangkan masalah yang anda hadapi kepada pegawai tersebut dan mereka akan membantu anda
  • Sekiranya masalah tidak dapat diselesaikan sila buat open report supaya pihak teknikal Touch n Go akan membantu anda.

Bagi yang menghadapi masalah internet dan nak buat report boleh buat aduan di SKMM Customer Service, manakala bagi internet boleh pilih buat aduan samada TIME Fibre Customer Service, Unifi Customer Services atau Astro Customer Services.

Jemput masuk ke Telegram Channel saya!

Leave a Comment