Customer Service Public Bank: Cara Hubungi Dan Buat Aduan

Ada masalah dengan Public Bank online atau apa jua servis yang berkaitan dengan Public Bank? Mencari-cari nombor Customer Service Public Bank? Jom blogr kongsikan untuk anda no Public Bank contact centre untuk anda hubungi bagi memudahkan anda buat aduan jika ada menghadapi masalah melibatkan online ataupun offline.

Artikel kalini blogr nak kongsikan mengenai hotline number Public Bank customer service bagi memudahkan pelanggan menghubungi mereka untuk membuat sebarang aduan masalah yang dihadapi berkenaan perkhidmatan Public Bank mereka.

Customer Service Public Bank Hotline Number

Untuk makluman semua, Bank Public Bank Customer Service Hotline ialah

  • +603 2179 9999

Pihak Public Bank Customer care akan bersedia membantu anda pada setiap masa dimana jua untuk menyelesaikan masalah yang anda hadapi. Hanya yang terbaik untuk anda dari Public Bank Customer Hotline.

Customer Service Public Bank

Atau anda juga boleh emailkan kepada customer service Public Bank di customersupport@publicbank.com.my

Masalah Pengguna Bank Public Bank

Antara masalah yang sering dihadapi oleh pengguna Bank Public Bank ialah

  • Tidak boleh login Bank Public Bank online
  • Lupa password
  • Kad Bank Public Bank hilang
  • Duit dalam bank hilang
  • Online transfer limit
  • Gangguan teknologi dan sistem.
  • Perkhidmatan pelanggan yang kurang memuaskan.
  • Ketidaksempurnaan proses transaksi.
  • Masalah keselamatan dan penipuan.
  • Ketidaksempurnaan produk dan perkhidmatan.
  • Kesukaran dalam mendapatkan pinjaman atau pengeluaran kredit.
  • Kehilangan maklumat atau rekod.
  • Ketidakpuasan dengan caj atau yuran.
  • Masalah dengan pengurusan akaun.
  • Ketidakpuasan terhadap perkhidmatan syariah.

atau

  • Masalah ketidakjelasan dalam polisi perbankan.
  • Keterlambatan dalam proses pembayaran atau pemindahan dana.
  • Kesukaran dalam mendapatkan sokongan teknikal atau bantuan yang diperlukan.
  • Kekurangan peluang untuk pertumbuhan kewangan atau pelaburan yang sesuai.
  • Masalah dalam penyelesaian perselisihan atau aduan pelanggan.
  • Ketidaksempurnaan dalam penyediaan perkhidmatan perbankan atas talian atau mudah alih.
  • Masalah dengan kadar faedah atau keuntungan yang dikenakan.
  • Ketidakpuasan dengan peraturan atau prosedur perbankan yang tidak jelas.
  • Masalah dalam mendapatkan akses atau kemudahan perbankan di kawasan tertentu.
  • Kesulitan dalam memahami dan mematuhi syarat-syarat perjanjian perbankan.

Sekiranya pelanggan menghadapi salah satu dari masalah di atas atau yang tidak tertulis maka terus sahaja hubungi Customer Service Public Bank.

Waktu Operasi Public Bank Hotline Number

Pihak careline Bank Public Bank customer services beroperasi setiap hari dari jam 6.00 pagi sehingga 12.00 malam selama 7 hari seminggu. Jadi sekiranya anda menghadapi masalah, terus sahaja hubungi pihak Bank Public Bank customer servis supaya masalah yang anda hadapi akan selesai.

Manakala untuk email Bank Public Bank waktu operasinya ialah 24 jam.

Jika anda nak laporkan kehilangan kad sila hubungi

  • +603 2179 5000

Perkhidmatan ini berkhidmat 24 jam sehari atau anda juga boleh buat melalui online iaitu Login PBe > Profile Maintenance > Cancel ATM Card.

Untuk kehilangan kad Visa/Mastercard dari Public Bank sila hubungi talian

  • +603 2176 8555

Cara Buat Aduan Dekat Public Bank Customer Servis

Pastikan anda tahu masalah yang dihadapi terlebih dahulu sebelum menghubungi hotline nombor Public Bank. Cara buat aduan kerosakan kepada pihak Public Bank ialah

  • Sila hubungi nombor customer service Public Bank di atas
  • Pastikan hubungi ketika waktu operasi sahaja
  • Anda akan bercakap dengan pegawai customer servis Public Bank yang terlatih
  • Terangkan masalah yang anda hadapi kepada pegawai tersebut dan mereka akan membantu anda
  • Sekiranya masalah tidak dapat diselesaikan sila buat open report supaya pihak teknikal Public Bank akan membantu anda.

Sekiranya anda hendak terus walk in ke Bank Public Bank customer service centre yang berdekatan anda untuk membuat aduan pun boleh juga.

Bagi pelanggan yang menghadapi masalah dengan perkhidmatan perbankan OCBC, mereka boleh membuat aduan terus kepada OCBC Customer Service.

Bagi yang menghadapi masalah dengan Perbankan seperti OCBC boleh buat aduan di OCBC Customer Service.

Sekiranya anda mengalami isu berkaitan perkhidmatan Astro, anda boleh melakukan kunjungan secara langsung ke astro customer service centre yang berdekatan untuk membuat aduan.

Jika anda berhadapan dengan masalah perkhidmatan Unifi, jangan lupa untuk menghubungi talian customer service unifi bagi melaporkan kerosakan.

Pastinya semua orang berhadapan dengan cabaran kewangan dan memerlukan bantuan untuk menguruskan kewangan mereka. Nasib baik, AKPK customer service sedia membantu dalam menyusun semula kewangan anda.

Jangan lupa untuk memohon Inisiatif Khas dari pihak kerajaan yang menawarkan bantuan suri rumah i Suri, balu, dan ibu tunggal yang berdaftar dalam kalangan suri rumah terbabit (Inisiatif Suri).

Leave a Comment

error: Content is protected !!